Návrh Školení
Den 1: Modul 1: Úvod do starších a nových BSS
● Co je to starší BSS? Element BSS, fakturace, zprostředkování, hodnocení, CRM, správa výnosů
● Telecom Referenční architektura
● Referenční architektura založená na Enterprise SOA
● Operační systémy a software nové generace (NGOSS)
● Vylepšená Telecom Operační mapa (eTOM) & rámec obchodních procesů.
● Model SID (Shared Information Data).
● Rámec, který může být specializovaný pro potřeby konkrétní organizace.
● Telecom Mapa aplikací (TAM) & aplikační rámec pro zobrazení funkční stopy aplikací ve vztahu k horizontálním procesům v rámci eTOM.
● technologicky neutrální architektura (TNA)
Operační systémy a software nové generace (NGOSS) vs Legacy – procházka NGOSS
● Volně propojené distribuované systémy
● Komponenty aplikace / opětovné použití
● Technologicky neutrální systémový rámec se specifickými implementacemi technologie
● Interoperabilita s daty/procesy poskytovatele služeb
● Umožňuje více opakované použití obchodních komponent v různých obchodních scénářích
● Automatizace pracovních postupů Legacy
● Tradiční architektura operátorských systémů se skládá ze čtyř vrstev,
● Business Vrstva systému podpory (BSS) se zaměřením na zákazníky a obchod
● partneři. Spravuje informace o objednávce, předplatiteli, cenách, hodnocení a fakturaci.
● Vrstva Operations Support System (OSS), postavená na inventářích produktů, služeb a prostředků.
● Síťová vrstva – skládá se ze síťových prvků a systémů třetích stran.
● Integrační vrstva – maximalizuje komunikaci aplikací a celkovou flexibilitu řešení.
Den 1 Modul 2 Pochopení modelu eTOM
● Strategie, infrastruktura a produkt (SIP) zahrnující plánování a řízení životního cyklu
● Operace pokrývající jádro každodenního provozního řízení
● Enterprise Management zahrnující řízení podniku nebo podpory podnikání
● Trh, produkt a zákazník: Přehled trhu a podnikových nabídek na vysoké úrovni
● Služba: Komponenty produktu vyvinuté podnikem
● Zdroj (aplikace, výpočetní technika a síť): Spotřebované při výrobě služby
● Dodavatel/Partner: Poskytování produktů a služeb podniku za účelem produkce Služby
● Úroveň 0: Business Activitie, které odlišují operativní zákaznicky orientované procesy od řídících a strategických procesů
● Úroveň 1: Seskupení procesů včetně obchodních funkcí a standardních end-to-end procesů
● Úroveň 2: Základní procesy, které se kombinují a poskytují toky služeb a další procesy typu end-to-end
● Úroveň 3: Úkoly a související podrobné toky obchodních procesů „modelu úspěchu“.
● Úroveň 4: Kroky a související podrobné provozní procesní toky s chybovými stavy a produktovými a geografickými variantami (v případě potřeby)
● Úroveň 5: V případě potřeby další rozklad na operace a související provozní procesy
Den-1 Modul 3: CRM -1
● Správa kompletního životního cyklu zákaznického požadavku na produkty.
● Vytvářejte a spravujte profily zákazníků.
● Řídit všechny interakce se zákazníky – dotazy, požadavky a odpovědi.
● Poskytovat aktualizace fakturačních a dalších systémů směřujících na jih týkající se zákazníka/účtu
● aktualizace, jako je vytvoření, odstranění, úprava, vyúčtování zákazníka/účtu, vyúčtování, konečné vyúčtování, duplicitní vyúčtování, úvěrové limity prostřednictvím Middleware.
● Práce s komponentami Order Management System, Product, and Service Management v rámci CRM.
● Spravujte preference zákazníků – Zapojte všechny kontaktní body a kanály k zákazníkovi, včetně kontaktního centra, maloobchodních prodejen, prodejců, samoobsluhy a terénu
služby, jakož i prostřednictvím jakýchkoli médií (telefon, tváří v tvář, web, mobilní zařízení, chat, e-mail, SMS, pošta, zákaznický účet atd.).
● Podpora jednotného rozhraní pro kontaktní údaje zákazníka, preference, podrobnosti o účtu, nabídky,
● zařízení v místě zákazníka, podrobnosti faktury, podrobnosti fakturačního cyklu a zákazníka
1. den : Modul 4: CRM-2 , Big Data Analytika, Řízení odchodů , Sociální CRM
● CRM, Prodej a Marketing
● CRM & Servis
● Několik speciálních témat v CRM
● Care Touch – Péče o korporátní a výkonnou třídu za účelem udržování vztahů se zákazníky.
● Udržení – stará se o odchod a věnuje zvláštní péči udržení stávajících zákazníků.
● Outbound-back-end zpracování CRM
● Měření úspěšnosti CRM – CSMM (Spokojenost zákazníků Management a měření),
● Speciální věrnostní programy a motivační programy jsou navrženy pro privilegované a stálé zákazníky – Odměňovací vztahy
● Školení CRM je poskytováno zaměstnancům v době zapracování.
● Telecom, QoE je měřítkem spokojenosti zákazníků se službami, které zažila. QoE může být specifická pro službu (např. video QoE) nebo celkové měřítko
napříč všemi službami (např. video, hlas a data dohromady).
● QoE a S-KPI – jako kolektivní odměna pro společnost
● Prediktivní modelování QoE a S-KPI z Big Data
Den 2: Modul 5: Systém mediace
● Přehled
● Flexibilní Business Pravidla
● Automatizovaný systém ověřování vstupu
● Kompatibilita přepínačů: Tradiční přepínače, jako jsou Northern, Lucent, Siemens
a přepínače Mitel• Soft, jako jsou Taqua, GenBand, MetaSwitch, Redcom a
Servery Siemens.VOD, jako jsou Myrio a Motorola.
● Kompatibilita formátu dat: Kompatibilita formátu dat, automatická zpráva
Účetnictví (AMA), Automatic Message Accounting Data, Networking Systems
(AMADNS), Exchange Message Interface (EMI), různé záznamy o podrobnostech hovorů
(CDR), jako jsou ty ze softwarových přepínačů, Transcend Daily Call Detail (WorldCom),
Standardní denní výpis (CenturyLink), záznam podrobností o hovoru DMS-MTX, Lucent
Flexent/AUTOPLEX Executive Call Processor, transakce oddělená čárkami (.csv).
soubory pro VoIP, soubory transakcí oddělených čárkami (.csv) pro VOD
● Upozornění na událost
● Sledování souborů
● Plánování procesů
● Hlášení
Den 2 Modul 6 : Analytické nástroje ve zprostředkování :
● Vyhledávání AMA – Filtr založený na jediném kritériu nebo kombinacích přednastavených AMA
pole- Výsledky
● Podrobnosti o jednotlivých záznamech a celkové součty.
● Vyhledávání EMI
● Filtr založený na jednom nebo na kombinaci přednastavených polí EMI.
● Filtr na základě pozičního parametru s uživatelskými kritérii.
● Výsledky jsou umístěny ve dvou průmyslových formátech souborů EMI
● nebo interní formáty CDG.
● Podrobnosti o jednotlivých záznamech a celkové součty.
● Usage Search – Vytvářejte vlastní profily pro vyhledávání zpráv v hlavních nebo pracovních souborech
a evidence poplatků.
● Vlastní dotazy a řídicí panely
● Vytvářejte vlastní dotazy a řídicí panely pro vytváření sestav a auditování
Den 2 Modul 7 Výpočet sazby
● Rate Packages (kontrola cen za denní použití transakcí) –
Projděte používání s předem stanovenou cenou - použijte alternativní poplatek (moduly atd.
K určení sazby použijte kód tarifního plánu
● Sazební plány na základě umístění, na základě konkrétních dat,
Pásmo sazeb podle vzdálenosti, umístění atd., Rozlišení období sazeb, Hodnocení dovolenég,
Hodnocení jednotek vs. transakční hodnocení, počáteční a přesčasové hodnocení
● Priorita zpracování
● Slevy a různé poplatky -- kritéria výběru pro použití (typ,
podtyp, metoda, pravidla atd.), kritéria výběru pro nepoužití (typ, typ položky, položka
podtyp atd.), Vybrané položky lze použít jako kvalifikující a/nebo způsobilé položky a
mohou být omezeny na debety, kredity nebo obojí; Struktury krokových a objemových vrstev; Procento
hodnocení, paušální hodnocení (pouze poplatky)
● Povolenky : předdefinované množství využití (minuty/transakce) oproti normálu
ceny , přepisovací sazba platná pro použití v rámci konkrétních sazbových období; používání
výběrová kritéria (typ, podtyp, metoda, pravidla atd.); Statická a dynamická veličina
(navýšení povolenky na základě konkrétních transakcí) ; možnost sdružování (sdílení
příspěvek mezi službami); možnost předběžného sdružování (chronologická aplikace
sdružená povolenka); Proporce, množství poplatku a funkce dědičnosti; Kvalifikační
položky jako minimální poplatek.
Den- 2 Modul 8 Proces účtování -1
● Fakturační funkce
● Hodnocení & vyúčtování
● Zpracování plateb
● Úvěrová kontrola a inkasa
● Spory a úpravy
● Předplacené a následné služby
● Vícejazyčné & více měn
● Vypořádání mezi operátory
● Produkty & služby
● Aplikace slev
Typy fakturace:
● Fakturace s platbou předem:
● Fakturace se zpětnou platbou:
● Propojení fakturace:
● Propojovací fakturace
● Poplatky za roaming:
● protokol TAP3,
● Konvergentní fakturace
Fakturační software:
● Convergys IRB, Amdocs Ensemble, AMS Tapestry, Kenan Arbor, Saville Systems
atd.
Den 3: Modul 9 Fakturační systém-2
Poplatky
● Poplatky za zahájení produktu
● Periodické poplatky za produkt
● Poplatky za ukončení produktu
● Poplatky za pozastavení produktu
● Periodické poplatky za pozastavení produktu
● Poplatky za opětovnou aktivaci produktu
● Poplatky za používání produktu
Call Detail Record (CDR) – použití ve formě Call Detail Record (CDR)/Usage
Záznam podrobností (UDR)
● GSM telefonie: Hlasové hovory -MSC (Mobile Switching Centre)
● SMS -- SMSC
● Datový provoz – GGSN
● Provoz MMS – MMSC
● Roamingové CDR – spínací prvek partnera.
CDR záznam (dodatečný):
● Fakturační cyklus
● Položka fakturace
● Pozastavení fakturace
● Upozornění na upomínání
● Hard kolekce Action-Black listing
● Řízení sporů
Den 3: Modul 10 Fakturace a výnosy Management (BRM)
● Funkční přehled BRM
● Životní cyklus příjmů Management
● Tvorba výnosů
● Zachycování příjmů
● Inkaso příjmů
● Analýza příjmů
● Integrace podnikových aplikací (ERP).
● Architektura integrace aplikací pro Communications
● Aplikace Management Balíček pro BRM
● Rozšíření technologické platformy
Simulace modelu tržeb:
● Poplatek za využití dat na základě doby trvání a množství dat
● Nabídka akcí, jako jsou Přátelé a rodina, předplatitelům hlasových služeb
● Používejte údaje profilu zákazníka, jako jsou Friends & Family nebo Special Day pro uplatnění speciálních slev
● Nastavte odstupňované ceny a slevy na základě množství nebo objemu využití, jako je množství strávené nebo minut hovoru během fakturačního období
● Nakonfigurujte ceny na základě dne a času, včetně dne v týdnu, dne v měsíci, svátků a měsíce v roce
● Nastavte definice zón a základní ceny pro telefonování na základě výchozí a koncové zóny
● Pro akce používejte flexibilní pravidla platnosti, například určete, že sleva je platná od prvního uplatnění po dobu tří měsíců.
● Definujte závislost na balíčku a slevě a pravidla vyloučení
● Použijte optimální sazby pro jednotlivého předplatitele na základě využití během minulého fakturačního cyklu
● Poskytněte kompenzaci za přerušené hovory
● Nacenění nabídky na míru pro firemního zákazníka
● Snižte celkový poplatek v době účtování vyhodnocením podmínek limitu
● Nabízí slevové pobídky napříč účty
● Poskytujte slevy napříč službami pro příležitosti křížového prodeje a dalšího prodeje
● Povolit dynamické zlevňování, například snížení poplatku za 10 nejčastěji volaných čísel během aktuálního fakturačního cyklu
Den 3: Modul 11 BSS v eTOM
● eTOM na eTOM
● eTOM v4 až v14-evolution
● eTOM pro NGOSS
● BSS prostřednictvím eTOM pro NGOSS
● Úroveň 0: Business Activitie, které odlišují operativní zákaznicky orientované procesy od řídících a strategických procesů
● Úroveň 1: Seskupení procesů včetně obchodních funkcí a standardních end-to-end procesů
● Úroveň 2: Základní procesy, které se kombinují a poskytují toky služeb a další procesy typu end-to-end
● Úroveň 3: Úkoly a související podrobné toky obchodních procesů „modelu úspěchu“.
Úroveň 4: Kroky a související podrobné provozní procesní toky s chybovými stavy a produktovými a geografickými variantami (v případě potřeby)
● Úroveň 5: V případě potřeby další rozklad na operace a související provozní procesy
Den 3 : Modul 12 Pokročilé téma-1 : Churn a podvody Management pomocí Big Data
● Typy odlivu
● Zrušení účtu – kde je zákazník zcela ztracen
● Produkt Churn – kde zákazník snížil svůj profil předplatného
● Snížená útrata – kde zákazník snížil své útraty
Churn Analytics:
● Churn Score – Výpočet chování zákazníků
● Hodnota zákazníka – Vypočítává se na základě přání a spokojenosti zákazníka
Analytika řízení podvodů
● Kontrola kolize
● Kontrola rychlosti
● Černá listina
● Kontrola prahu
● Kontrola nového předplatitele
● Kontrola vzoru
● Kontrola profilu
Požadavky
Pro účast v tomto kurzu nejsou vyžadovány žádné zvláštní požadavky.
Reference (3)
The clarity with which it was presented
John McLemore - Motorola Solutions
Kurz - Deep Learning for Telecom (with Python)
Trainer knows very well the subject. He try to give a lot of examples in order that we understand "how" it is working. He answer to all questions raised. Very available.
christel salve - BICS
Kurz - Blockchain for Telecom
The varied topics