Návrh Školení

Úvod do Přehledu systémového inženýrství

  • Motivace
  • Proces systémového inženýrství
  • Typická aplikace procesu systémového inženýrství
  • Přístup založený na dokumentu vs přístup založený na modelu pro systémové inženýrství
  • Rychlá revize SysML
    • SysML Účel a klíčové vlastnosti
    • SysML Přehled diagramu
    • Představujeme SysML-Lite
    • Zjednodušená MBSE metoda
      • Křivka učení pro SysML a MBSE
  • OCSMP Pokrytí certifikací a SysML
  • Přehled na SysML Modely s diagramy

Diagram balíčku

  • Přehled
  • Definování balíčků pomocí diagramu balíčku
  • Organizace hierarchie balíčků
  • Zobrazení sbalitelných Elements na diagramu balíčku
  • Balíčky jako jmenné prostory
  • Import modelů Element do balíčků
  • Zobrazení závislostí mezi Packageable Elements

Bloky

  • Diagram definice bloku
  • Modelování struktury a charakteristik bloků pomocí vlastností
  • Toky
  • Blokové chování
  • Modelování rozhraní pomocí portů
  • Modelování hierarchií klasifikace pomocí zobecnění
  • Modelování konfigurací bloků pomocí instancí
  • Sémantika bloků

Omezení

  • Omezující Expressionty
  • Zapouzdření omezení do bloků omezení pro umožnění opětovného použití
  • Použití kompozice k vytvoření složitých omezujících bloků
  • Použití parametrického diagramu ke spojení parametrů omezujících bloků
  • Omezení hodnotových vlastností bloku
  • Zachycení hodnot v konfiguracích bloků
  • Omezení časově závislých vlastností pro usnadnění analýzy založené na čase
  • Použití omezovacích bloků k omezení toků položek

Activities

  • Diagram aktivity
  • Akce — Nadace
  • Objekt a řídicí toky
  • Signály a další události
  • Strukturování Activities
  • Pokročilé modelování toku
  • Modelování omezení při provádění činnosti
  • Vztah Activities k blokům a dalšímu chování
  • Modelování hierarchií aktivit pomocí blokových definičních diagramů
  • Vylepšený funkční blokový diagram
  • Provádění Activities

Modelování chování založeného na zprávách s interakcemi

  • Sekvenční diagram
  • Kontext pro interakce
  • Záchranná lana
  • Výměna zpráv mezi Lifelines
  • Znázornění času na sekvenčním diagramu
  • Komplexní scénáře využívající kombinované fragmenty
  • Komplexní interakce
  • Rozkládání záchranných linií k reprezentaci vnitřního chování

Schéma státního stroje

  • Chování založené na událostech a stavový stroj
  • Určení států
  • Přechod mezi státy
  • Operační volání
  • Státní hierarchie
  • Kontrastní diskrétní a spojité stavy

Use Case Schéma

  • Použití herců k zastupování uživatelů systému
  • Použití Use Cases k popisu funkce systému
  • Vypracování Use Cases s chováním

Modelování textových požadavků a jejich vztah k designu

  • Diagram požadavků
  • Reprezentující textový požadavek v modelu
  • Typy vztahů požadavků
  • Průřezové vztahy
  • Znázorňující zdůvodnění vztahů požadavků
  • Zobrazení požadavků a jejich vztahů v tabulkách
  • Hierarchie požadavků na modelování v balíčcích
  • Modelování hierarchie zadržování požadavků
  • Odvození požadavků na modelování
  • Potvrzení, že požadavek je splněn
  • Ověření, zda je požadavek splněn
  • Snížení nejednoznačnosti požadavků pomocí upřesnění vztahu
  • Použití obecného vztahu trasování
  • Opětovné použití požadavků se vztahem kopírování

Alokace

  • Přidělit vztah
  • Alokační notace
  • Druhy alokace
  • Opětovné použití: Určení definice a použití v alokaci
  • Přiřazení chování ke struktuře pomocí funkční alokace
  • Přiřazení behaviorálních toků strukturálním tokům
  • Rozdělení mezi nezávislé strukturální hierarchie
  • Modelování alokace strukturálních toků
  • Přidělování hluboce vnořených vlastností
  • Vyhodnocení alokace v rámci uživatelského modelu

Přizpůsobení SysML pro konkrétní domény

  • SysML Specifikace a jazyková architektura
  • Definování knihoven modelů pro poskytování opakovaně použitelných konstrukcí
  • Definování stereotypů k rozšíření SysML Koncepty
  • Rozšíření SysML jazyka pomocí profilů
  • Použití profilů na uživatelské modely za účelem použití stereotypů
  • Použití stereotypů při sestavování modelu
  • Definování a použití pohledů pro generování pohledů na model

Metoda objektově orientovaného systémového inženýrství

  • Přehled metod
  • Případová studie/příklad

Integrace SysML do prostředí vývoje systémů

  • Určení vývojového prostředí integrovaných systémů
  • Mechanismy výměny dat
  • Výběr nástroje pro modelování systému

Nasazení SysML v organizaci

  • Proces zlepšování
  • Elements strategie nasazení

Požadavky

Před účastí na školení musí mít delegáti předchozí OCSMP certifikaci Model Builder – Fundamental

 28 hodiny

Počet účastníků


Price per participant

Upcoming Courses

Související kategorie