Návrh Školení

Potřeba objektově orientovaného programování

  • Pokus odrážet skutečný svět v programování

  • Počátky a vývoj objektově orientovaného programování

  • Programowanie obiektowe ve smyslu pravidel KISS a DRY

Třídy a objekty

  • Ideje a entity v Platónově filozofii

  • Role tříd

  • Implementace tříd pomocí objektů

  • Třídy, vlastnosti a statické metody

Konvence pojmenování a kódování

  • Pojmenování třídy

  • Vlastnosti a metody pojmenování

  • Pojmenování balíčků a složek

  • Jiné konvence

Struktura třídy

  • Vlastnosti/pole jako popis stavu objektu

  • Příslušenství

  • Metody jako implementace funkcionality

Modelování a grafické znázornění tříd

  • Analýza požadavků
  • Modelování struktury tříd a vztahů
  • Popis obchodních objektů
  • EER diagramy
  • Diagram tříd UML

Objektově orientovaná programovací paradigmata

  • Koncept paradigmatu

  • Hermetizace

  • Abstrakce

  • Dědictví

  • Polymorfismus

Návrh a implementace abstraktní vrstvy

  • Abstraktní třídy

  • Rozhraní

  • Vlastnosti - Vlastnosti

  • Vnořené třídy

  • Generické třídy

Vytváření objektů

  • Způsoby vytváření objektů

  • Role designéra

  • Tovární vzor

Závislosti mezi třídami

  • Agregace

  • Složení

  • Separace závislostí - Decoupling

  • Vstřikování závislostí, kontejnery DIC

  • Vzor prostředníka

Organizace kódu

  • Návrh opakovaně použitelného kódu

  • Struktura složek

  • Jmenné prostory, balíčky, moduly

Programowanie obiektowe a výkon

  • Rezervace paměti pro objekty

  • Popelář

  • Explicitní odstranění objektů, destruktory

  • Práce s referencemi

Odrazový mechanismus

  • Oblast aplikovat odraz

  • Získání informací o třídách a objektech

  • Význam reflexe při tvorbě dokumentace a testování softwaru

Vypořádání se s chybou

  • Možné modely zpracování chyb

  • Objektově orientovaný model zpracování chyb

  • Role výjimek a třídy Exception, házení a chytání výjimek

  • Zkuste-chytit-konečný blok, vnoření bloků

Antipatterny objektově orientovaného programování

  • Nadměrná třídní odpovědnost, vzor delegování

  • Silné závislosti

  • Singleton a potenciální problémy

  • Model anemické domény

  • Jiné antivzory

Požadavky

Účastníci školení by měli mít základní znalosti programování.

 21 hodiny

Počet účastníků


Price per participant

Reference (2)

Upcoming Courses

Související kategorie