Návrh Školení
Úvod do problematiky komunikace
- komunikační proces a jeho fáze
- význam verbální a neverbální komunikace
- techniky a nástroje pro efektivní komunikaci
Principy efektivní komunikace jako základní prvek efektivních kontaktů v organizaci
- sebeanalýzu vlastního komunikačního stylu
- komunikační chyby
- komunikační bariéry
- etapy vytváření mezilidského kontaktu
- komunikace tváří v tvář a telefonická komunikace
Komunikace v organizaci
- komunikační sítě v organizaci
- modely toku informací a jejich optimalizace
- úkoly a nástroje interní komunikace
Efektivní rozhovor
- utváření vlastního obrazu jako odesílatele a příjemce zprávy
- faktory ovlivňující kvalitu odborných kontaktů mezi zaměstnanci
- aktivní naslouchání jako nástroj efektivní komunikace
- faktory, které narušují poslech a porozumění řeči
- umění klást otázky
- psychologické mechanismy a techniky ovlivňování
V souladu se sebou samým a v dobrých vztazích s ostatními – koncept asertivního chování
- koncept asertivity
- svá vlastní práva
- když se rozhodnete být asertivní
- typy chování: agresivní, submisivní, asertivní
- budování „já“ zpráv jako základu pro asertivní vyjadřování názorů, soudů a emocí
- proč se bojíme říct „ne“ – co nás brzdí
- sebeúcta vyplývající z asertivního sebeléčby
Co to znamená respektovat vás a sebe – co se stane, když souhlasíme nebo odmítneme
- schopnost říkat ne a brát ne
- schopnost argumentovat
- obrana proti manipulaci
- přijímat negativní i pozitivní hodnocení, reagovat na formy kritiky
- poskytování konstruktivní zpětné vazby
Konflikt, rozdílnost názorů nebo hádka? Vymezení pojmu konflikt
- co je konflikt – podstata a druhy konfliktů
- typy konfliktů v závislosti na účastnících.
- kdy se z mezilidského konfliktu stane vnitřní konflikt – teorie Kurta Lewina
odkud to pochází? Tedy o hlavních zdrojích konfliktů
- každý táhne svým směrem – rozdíly v cílech
- moje je vždy lepší – rozdíly v hodnotách nebo názorech
- kdo je kdo, t. j. organizační nejasnost
Ďábel není tak děsivý - nebo je konflikt vždy problém? Funkční a dysfunkční konflikty
- Je každý konflikt pro tým destruktivní?
- kdy vzniká konflikt?
- co určuje konstruktivní nebo destruktivní sílu konfliktu?
Když se díváme na stejnou věc, vidíme něco jiného, tj. zkreslení vnímání, ke kterému dochází v konfliktu
- důležitost osobního postoje a motivace v konfliktu
- co nám dělá potíže a co nám pomáhá vidět podstatu konfliktu
- jak vkročit do kůže někoho jiného, tj. podívat se na konflikt očima druhých
Kdo jste a kým můžete být – Styly chování při zvládání konfliktů
- nic není stejné – typy chování v konfliktních situacích
- všelék???????? Existuje správné chování v každém sporu?
- když zvítězí tvrdohlavost – důsledky rigidního uplatňování určitých stylů
O konfliktu, který pomáhá a rozvíjí - asertivní a rozvojové využití konfliktů v týmové práci
- asertivní dovednosti užitečné při řešení konfliktů
- jak proměnit olovo ve zlato nebo jak přimět konflikty, aby měly pozitivní efekt v týmové práci?
Jak se neutopit v konfliktu? – strategie používané v konfliktní situaci
- Já vyhrávám – ty prohráváš
- ty vyhraješ – já prohraju
- bez poraženého – přeměna konfliktu ve spolupráci
Práce s emocemi v konfliktu aneb jak se vypořádat s obtížnou situací
- sopka plná lávy – aneb o emocích, které nás dokážou ovládnout
- úvod do antistresového tréninku
- relaxační a koncentrační metody
Nejen vyšlapaná cesta - kreativní principy řešení konfliktů
- Kolika způsoby můžete najít řešení konfliktu?
- Existuje zlatá střední cesta, jak pomoci najít dohodu?
- optimální způsoby řešení konfliktů ve firmě
Požadavky
Cílem školení bude zopakování a zlepšení kompetencí nezbytných k dosažení obchodních cílů, a to jak z hlediska individuální, tak týmové práce.
Reference (2)
Flexibilita školitele upravit témata podle mého profilu.
Carlos - Magotteaux International SA
Kurz - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Machine Translated
Moc se mi líbí přístup a humor trenéra
zherald ametlli - SPOC S.A.
Kurz - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Machine Translated