Návrh Školení

Úvod do problematiky komunikace

  • komunikační proces a jeho fáze
  • význam verbální a neverbální komunikace
  • techniky a nástroje pro efektivní komunikaci

Principy efektivní komunikace jako základní prvek efektivních kontaktů v organizaci

  • sebeanalýzu vlastního komunikačního stylu
  • komunikační chyby
  • komunikační bariéry
  • etapy vytváření mezilidského kontaktu
  • komunikace tváří v tvář a telefonická komunikace

Komunikace v organizaci

  • komunikační sítě v organizaci
  • modely toku informací a jejich optimalizace
  • úkoly a nástroje interní komunikace

Efektivní rozhovor

  • utváření vlastního obrazu jako odesílatele a příjemce zprávy
  • faktory ovlivňující kvalitu odborných kontaktů mezi zaměstnanci
  • aktivní naslouchání jako nástroj efektivní komunikace
  • faktory, které narušují poslech a porozumění řeči
  • umění klást otázky
  • psychologické mechanismy a techniky ovlivňování

V souladu se sebou samým a v dobrých vztazích s ostatními – koncept asertivního chování

  • koncept asertivity
  • svá vlastní práva
  • když se rozhodnete být asertivní
  • typy chování: agresivní, submisivní, asertivní
  • budování „já“ zpráv jako základu pro asertivní vyjadřování názorů, soudů a emocí
  • proč se bojíme říct „ne“ – co nás brzdí
  • sebeúcta vyplývající z asertivního sebeléčby

Co to znamená respektovat vás a sebe – co se stane, když souhlasíme nebo odmítneme

  • schopnost říkat ne a brát ne
  • schopnost argumentovat
  • obrana proti manipulaci
  • přijímat negativní i pozitivní hodnocení, reagovat na formy kritiky
  • poskytování konstruktivní zpětné vazby

Konflikt, rozdílnost názorů nebo hádka? Vymezení pojmu konflikt

  • co je konflikt – podstata a druhy konfliktů
  • typy konfliktů v závislosti na účastnících.
  • kdy se z mezilidského konfliktu stane vnitřní konflikt – teorie Kurta Lewina

odkud to pochází? Tedy o hlavních zdrojích konfliktů

  • každý táhne svým směrem – rozdíly v cílech
  • moje je vždy lepší – rozdíly v hodnotách nebo názorech
  • kdo je kdo, t. j. organizační nejasnost

Ďábel není tak děsivý - nebo je konflikt vždy problém? Funkční a dysfunkční konflikty

  • Je každý konflikt pro tým destruktivní?
  • kdy vzniká konflikt?
  • co určuje konstruktivní nebo destruktivní sílu konfliktu?

Když se díváme na stejnou věc, vidíme něco jiného, tj. zkreslení vnímání, ke kterému dochází v konfliktu

  • důležitost osobního postoje a motivace v konfliktu
  • co nám dělá potíže a co nám pomáhá vidět podstatu konfliktu
  • jak vkročit do kůže někoho jiného, tj. podívat se na konflikt očima druhých

Kdo jste a kým můžete být – Styly chování při zvládání konfliktů

  • nic není stejné – typy chování v konfliktních situacích
  • všelék???????? Existuje správné chování v každém sporu?
  • když zvítězí tvrdohlavost – důsledky rigidního uplatňování určitých stylů

O konfliktu, který pomáhá a rozvíjí - asertivní a rozvojové využití konfliktů v týmové práci

  • asertivní dovednosti užitečné při řešení konfliktů
  • jak proměnit olovo ve zlato nebo jak přimět konflikty, aby měly pozitivní efekt v týmové práci?

Jak se neutopit v konfliktu? – strategie používané v konfliktní situaci

  • Já vyhrávám – ty prohráváš
  • ty vyhraješ – já prohraju
  • bez poraženého – přeměna konfliktu ve spolupráci

Práce s emocemi v konfliktu aneb jak se vypořádat s obtížnou situací

  • sopka plná lávy – aneb o emocích, které nás dokážou ovládnout
  • úvod do antistresového tréninku
  • relaxační a koncentrační metody

Nejen vyšlapaná cesta - kreativní principy řešení konfliktů

  • Kolika způsoby můžete najít řešení konfliktu?
  • Existuje zlatá střední cesta, jak pomoci najít dohodu?
  • optimální způsoby řešení konfliktů ve firmě

Požadavky

Cílem školení bude zopakování a zlepšení kompetencí nezbytných k dosažení obchodních cílů, a to jak z hlediska individuální, tak týmové práce.

 14 hodiny

Počet účastníků


Price per participant

Reference (2)

Upcoming Courses

Související kategorie